الثلاثاء، ٦ مايو ٢٠٠٨

ترجمة لشوية تهييس




هدوء مريح مسيطر عليا فى المرحلة دى .....هدوء هز كيانى كله وفوقنى لحاجات كتير
بداية مرحلة جديدة بطريق تانى ....مرحلة جديدة وتجربة قررت اعديها
احساس جديد مش عارف حتى انا بدأت احسه من امتى ؟ .... افتكر بس ان الدنيا كانت أكثر صخبا من المعتاد فى الفترة الأخيرة وبعدين ............ والله ما انا عارف وبعدين ايه فجاة كده كل حاجه حلت نفسها وكل حاجه استقرت وبدون مقدمات .... مهو انا لازم افهم بردو مينفعش كده يا اخوانا

انا نفسى افهم انا ايه اللى بيحصلى ده يا ربى ؟
حاولت افهم ..بصيت حواليا .. رغم انى كنت بحاول اركز بس ابتسمت ابتسامة عريضة غصب عنى لما فكرت وسألت نفسى انا بدور على ايه حواليا ؟ يعنى النهارده هشوف الناس بزعانف ؟... ركز ركز ...حاولت اركز تانى بس رجعت ابتسمت ابتسامة اكبر اصلى حسيت انى لاول مرة من فترة طويلة بحس انى شايف من غير نقط سودة ...دلوقتى شايف حاجات كتير بشكل مختلف

احساس بمعنى الهدوء بجد
بس ياترى هل يليه العاصفة المعتادة ؟

هناك تعليق واحد:

فوكيره يقول...

ممممم ... اكيد حتيجى تانى العاصفه

الحياه من غيرها ملهاش طعم

بس العاصفه الجيه تفرق عن الي قبلها في حاجه

تجربه زياده بقت في رصيدك ... عديتها
وضروري تتعلم منها كويس في فتره الهدوء دي ...

في العاصفه الجايه حتبقا اقوى ...
وكل ما تبقا اقوى اكتر ... تقدر تعديها بسلام ... وتوصل لمرحله الهدوء من تانى وتبقا اقوى اكتر ...

وهكذا ..

وعارف حتحسها اوى وانت في وسط العاصفه الجايه
حتحس صمودك فيها بقوه اكبر وزوايا رؤيه اكتر ...

هي دي الحيااه ...

:)

سعيده بالبوست ده يا شيكو